Julen är en glädjens tid, men inte för alla. Därför är vi extra glada över att vårt projekt Moment 22, som ger personer som hamnat mellan  myndigheternas stolar och som inte har råd att duka upp ett ordentligt julbord i år, också kan fira jul tack vare att The Rotary Foundation (TRF) bidrar med 10 000 kr och tillsammans med vår klubbs, RotaryMalmö-Örtesund, bidrag blir det dubbla. Då känns Julen meningsfull när alla kan må väl på Julafton som betyder så mycket i vår kultur.
Vi i Rotary Malmö-Öresund har hjälpt många familjer och enskilda till ett  bättre liv genom Moment 22. Det handlar om framför allt mat, som Torkil och Leif hämtar från olika livsmedelsbutiker som sedan delas ut för en liten slant. Det är också Café Heidi som varje torsdag håller öppet i Hyllie kyrka dit människor kan komma för att äta och umgås för en femma (antingen som peng eller tomburkar som kan pantas). Stämningen i Hyllie kyrka är fantastisk tack vare alla som hjälper till med ett leende. Det finns godhet i världen och det är snälla människor som bidrar till detta.
Har du frågor - kontakta gänget i Moment 22. Kanske du har något att bidra med som kan glädja andra. En julklapp kanske?

God Jul önskar!
Linda-Marie, Jette, Leif, Torkil med flera i Rotary Malmö-Öresunds Moment 22-grupp.