I samband med Rotary Malmö-Öresunds satellitklubbs andra riktiga möte i Rosengård, passade man på att hålla tårtkalas när klubben besökte föreningen Allas Lika Värden på Adlerfelts väg i Rosengård. Vi mötte ett varmt välkomnande och dessutom många ungdomar. Tre av dessa ungdomar uppmärksammades lite extra för det arbete de gjort under sin praovecka på Allas lika värde. De är numera miljöambassadörer. David Muhammed och hans medarbetare, Noor, informerade om en mängd kontinuerliga verksamheter som föreningen bedriver, support till nyanlända - senast till människor från Ukraina, läxhjälp i samarbete med biblioteket och inte minst deras pågående miljöarbete.
Eva Albihn, mötespresident i den nya satellitklubben i Rosengård, fick uppdraget att säga några väl valda ord till ungdomarna och gratulera samt överlämna certifikat.
– Vi från både satellitklubb och moderklubb Rotary Malmö-Öresund önskar er ett stort lycka till. Just miljöarbetet ligger oss också varmt om hjärtat och vi har mycket att lära av varandra, sade Eva Albihn.

På plats fanns Eva Albihn, mötespresident, och Ulf Bingsgård, initiativtagare till satellitklubben i Rosengård.