Irene Axelsson, Hanne Lundström och Torkil Rönne representerade vår klubb hos vår vänklubb Rotary Köbenhavn Langelinje, tisdagen den 27 september som också har möte tisdagar kl 18. Det var därför svårt att få med oss fler rotarymedlemmar från Malmö-Öresund  denna kväll ”over there”. Torkil Rönne, som representerade vår klubb och PDG, gav Stig Jörgensen en Rotary pin som tack för hans stora arbete i den danska klubben.  Linda Plovmand Jakobsen är den danske läkare som berättade om sin verksamhet och vad hon förväntar av Vietnam resan på mötet.
– Vi fick en fin genomgång av operationer och systemet på Rikshospitalet i Köbenhavn, berättar Torkil Rönne.
Mer om Vietnamresan får vi höra när gruppen har återvänt tillbaka efter sin resa.
Frimurarna har bidragit med har 55.000 kr och U-fonden har vid två tillfällen betalat ut 35.000 kr till projektet, vilket är maxbelopp som de betalar ut. Tillsammans med klubbarnas insatser kommer dessa pengar hjälpa många barn med läpp-gomspalt att kunna le, äta och vänta som de ska.