Rotary Malmö-Öresund är utan tvekan den bästa klubben! Iallafall när det gäller att skänka pengar. Inte nog med att vi skänkte 70 000 kr till TRF och Polio Plus vi har även fått ett diplom från Rotary International och TRF för att vara den bästa klubben. Denna utmärkelse i form av diplom och standar fick president Eva Albin ta emot i direktsändning i Wednesday Night Live, som är guvernören Ulf Bingsgårds månadsbrev och som sänds första onsdagen i månaden från Burlöv center. Vi fick också veta att Ulf Bingsgård fortsätter som guvernör även nästa verksamhetsår, juli 2022-23, då Margareta Robinsson i Landskrona steg som inkommande guvernör av hälsoskäl.

Ensam är inte starkt men tillsammans kan vi flytta berg. Så kan man beskriva Rotary Malmö Öresund som genom insamling via lotteri, månadsgivare, klubbinsamling och bidrag från enskilda rotarianer lyckades skrapa ihop 70 000 kr till TRFs årliga fond och End Polio Now. För detta fick vi ett fint diplom och en standar från RI och TRF centralt. Detta ska vi alla känna oss mycket stolta över.

En mycket stolt klubbpresident Eva Albihn tog emot utmärkelsen i onsdags den 3 november kl 19 i direktsändning i Wednesday Night Live.