Det blev Claus Vigsø som slog rekord i att plocka skräp denna soliga lördag den 18 september 2021. Ett tiotal medlemmar i klubben stod redo utanför Marint Kunskapscenter när det var dags att iförd gul Rotaryväst och Rotarykeps ge sig ut längs Ribersborgsstranden på jakt efter skräp som folk lämnat efter sig. Det tog inte lång tid förrän de fick napp. Av totalt cirka sex kilo insamlat skräp hade Claus själv plockat 3,5 kilo. BRAVO!
Det var tredje gången som Rotary  Malmö Öresund gav sig ut på skräpjakt längs Ribersborg i Malmö. En strand som besöks av väldigt många badgäster men också av människor som motionerar, återhämtar sig eller bara njuter av miljön, stillheten och allt det vackra vi har här.

Det var ett tappert gäng som med "Plockepinn" och sopsäck gav sig ut på jakt efter skräp. Men att plocka skräp tillsammans är inte enbart en samhällsnytta. Det skapar gemenskap och trivsel att tillsammans göra något som gagnar naturen och vårt eget välbefinnande.

Alla som deltog kan vara stolta och vi som inte var där kan vara stolta över våra flitiga klubbkamrater.