Dasha Benitez har återvänt till Kalifornien, USA, efter ett år som utbytesstudent i Sverige. Svensk midsommar ville Dasha inte missa, så hon valde att stanna kvar hos sin värdfamilj för att uppleva det svenskaste av svenska traditioner. Innan Dasha reste hem ville hon tacka med dessa ord: ”I want to Thank everyone in my Rotary club, Malmö-Öresund Rotary Club. I am grateful for the experiences I had with the members as well as the experiences that they made possible. I am also grateful for being able to meet so many kind people, and I hope that I might one day return. Sweden will certainly always be in my heart.”
Dasha avslutade sin resa i Sverige hos hennes hostfamily, bilden ovan. På svenska säger Dasha: "Jag åker till Kastrup i morgon efter ett riktig succesfullt ytbytesår. Jag har växt mycket som person, lärt svenska och att midsommar är en fest med en konstig sång om grodor der inte har öron och svans 😂".
Dasha kommer med all sannolikhet att återvända till Sverige en vacker dag. Mer om Dasha kan ni läsa om i kommande Rotary Norden nr 4 2020.
Kommande Rotaryår 2020-2021 har Rotary International och stiftelsen för Rotarys Ungdomsutbyte beslutat att göra ett uppehåll i att arrangera utbytesår.