Det blev ett kärt återseende när vi i Malmö-Öresund Rotaryklubb fick tillfälle att på kvällen kl 19-1930 återförenas på skärmen. Tolv Rotarykamrater deltog i det digitala mötet där Charlotta, som varit ifrån oss sedan hon blev påkörd av en galen cyklist på väg till klubbens årsmöte i höstas och som sedan dess kämpat sig tillbaka till ett "normalt liv" igen, berättade om sin resa tillbaka. Det värmde i allas hjärtan. Vi har följt Charlotta och Claus genom denna svåra tid och alla har vi känt oss berörda av händelsen. Men nu kändes det som om vi fått vår energifyllda, storhjärtade och underbara Charlotta tillbaka. Tack Claus för att du orkat med både Charlotta och oss i klubben.
Det är lätt att allt fokus hamnar på den som är skadad och man glömmer alla människor runt omkring som kämpar för att få livets pusselbitar att passa samman igen. Igår fick vi se att livspusslet för Charlotta och Claus nästan är helt lagt på plats. Vi har följt utvecklingen från dagen då vi fick veta att Charlotta var på väg med ambulans till Lunds Lasarett (som det hette när jag bodde i Lund på 80-talet). Claus har ihärdigt meddelat varje framsteg som Charlotta har gjort via videolänkar på Facebook. När jag fick se sekvensen där Charlotta cyklade på Orup, blev jag varm i hjärtat och DJÄVLIGT stolt. Vilket arbete och vilken bedrift. Fantastiskt.

Nu blickar vi framåt och laddar på nytt trots att Coronaviruset vill sätta oss i karantän. Några kramar blir det inte, men alla som är friska och känner för att träffas för en promenad på Ön är välkomna till det; tisdagar kl 16.30. Vi ska även försöka träffas digitalt via Zoom, en länk som Claus lägger ut via mail till klubbens medlemmar och som medlemmarna sedan kan installera på sin dator. Vipps så kan vi ses och skratta igen tillsammans. Föreläsningar kan vi också ha. Varför inte börja med oss själva. Vi har många fantastiska medlemmar som vi inte vet så mycket om. Låt oss dela med oss av livet.

Glad Påsk!

Kim