Yallatrappan är en av de medlemmar som ingår i Rotary Malmö-Öresunds satellitklubb i Rosengård.
Christina Merker-Siesjö är eldsjälen och grundaren till Yallatrappan. I samband med att hon nu lämnar över ledarskapet till nya generationen överlämnade Eva Albihn, som representant och past president för Rotary Malmö-Öresund, ett diplom som tack. Men också att vi hoppas hon fortsätter hos oss.

Under Eva Albihns presidentår bildades Rotary Malmö-Öresunds satellitklubb på Rosengård. Det finns ett stort intresse av att vi i Rotary finns där och att vi engagerar oss. Nu tar vi nästa steg och utökar nätverket ännu mer så att fler medlemmar, individuella, företag, kommun, näringsliv, föreningar, skola fastighetsägare och så vidare kan förenas i satellitklubben och tillsammans hjälpas åt att lyfta de goda krafterna som finns i Rosengård. Vi står inför en mycket spännande höst!

Tack Yallatrappan för all god mat och för att ni finns kvar i Rotarys Nätverk.

Tillsammans fortsätter vi att flytta berg!