Posted by Kim Hall on jan 13, 2019
Den negativa trenden med minskat medlemsskap har äntligen brutits i Rotary internationellt! I juli 2018 kunde Rotary International (RI) meddela att medlemsantalet har ökat med 11,394 medlemmar och därmed har Rotary  1,206,501 medlemmar i hela världen. Distrikt 2390 har dock tappat både antal klubbar från 60 till 59. Under Rotaryåret 2017-18 tappade distriktet 97 medlemmar (2,845) och under perioden 1 juli till 30 december tappade distriktet 13 medlemmar ( 2,735). Med gemensamma krafter kan vi attrahera fler medlemmar till Rotary och distriktet. Lycka till!
Rotary.org
MEMBERSHIP DEVELOPMENT

To:RI President, President-elect, President-nominee
Directors and Directors-elect
TRF Trustee Chair, Chair-elect, and TRF Trustees
Members of RI Audit, Communications, Districting, Finance, Membership,
and Strategic Planning Committees
Governors, Governors-elect, and Governors-nominee
District Membership Chairs
Rotary Coordinators, Assistant Rotary Coordinators, and appointees
RI Secretariat Senior Managers

I’m pleased to report our worldwide membership is 1,206,501 (This represents growth of 11,394 above the 1 July start figure).

To find the membership report by zone and district for the month ended 31 December 2018, please click on the following link:

Comparison to Start Figures: December 2018

Please do not hesitate to contact me or a member of your Membership Development staff with any questions.

Thank you for making membership a priority.

Brian King
Director of Membership Development