Det var en rörd Eva Albin som tackade ja till att bli president i Malmö-Öresund Rotaryklubb vid Årsmötet den 23 november. Hon efterträder Marie Sterner vid presidentskiftet i sommar 2021. Eva är en rutinerad ledare med erfarenhet som förvaltningschef inom den offentliga sektorn. Efter flera besök redan från tidernas begynnelse innan Malmö-Öresund Rotaryklubb chartrades var Eva en trogen besökare. Hennes hemmaklubb då var Lomma-Bjärred Rotaryklubb. Sedan ett antal år tillbaka tog hon steget fullt ut till Malmö-Öresund, något vi i klubben verkligen uppskattade. Nu blir hon president efter Marie. GRATTIS!!!
Valet av Eva gick ganska snabbt då Claus Vigsø, som egentligen stod på tur som klubbpresident, meddelade Walk Over. Claus är en klippa för klubben då vi haft zoom-möten sedan Covid 19 kom. En viktig uppgift som vi hoppas Claus vill fortsätta med så länge vi inte kan mötas fysiskt.

Inom kort ska Eva sätta samman sin klubbledning. Om det är något du känner att du vill bidra med som klubbfunktionär är Eva ytterst tacksam om besked. Skicka henne ett mail. albihn80@gmail.com