Malmö-Öresund Rotaryklubb är en klubb med mycket glädje och högt till tak. Klubben grundades den 6 maj 2016 och är en ständigt växande klubb med jämn könsfördelning. Vi träffas tisdagskvällar kl 18-20 på Restaurang Gastronomi & Harmoni på Dragörkajen i Limhamn, om vi inte är ute på studiebesök eller resor.

Det är en mångkulturell klubb som gärna reser och besöker andra Rotaryklubbar i världen. I oktober 2016 och februari 2017 besökte vi Beijing International Rotary Club i Kina och i november 2017 reste vi till Peru där vi besökte rotaryklubbar i Lima och i Pucallpa.
Vår filosofi är att "tillsammans kan vi göra skillnad och vi gör det med glädje".  Vi har bland annat hjälpt barnen i Peru där skolor i Amazonas fått skolböcker och en bokhylla i syfte att fler bran skall få läsa sig skriva och räkna.
Vi har även ett samarbete med Annika Uvemark, LKG Koordinator för Malmö LKG Team, som har ett Gomspaltprojekt i Vietnam. Tack vare detta samarbete har ett tiotal barn med gomspalt fått en operation som gör att barnen kan nu äta och le som alla andra barn. I somras var läkarteamet från Vietnamn i Malmö och vi fick äran att träffa dem.