I samband med årsmötet tilldelades Jette Rönne en PHF (Paul Harris Fellow) med safir och ett diplom från Rotary International Foundation (TRF). Jette har varit månadsgivare och därför fick hon denna fina utmärkelse som tack. "Det lönar sig att vara månadsgivare. Dessutom är det hur enkelt som helst", säger Jette i en kommentar och uppmanar fler att följa hennes exempel. "Det räcker att skänka ett par hundralappar och vips så har det blivit så mycket att det räcker till en PHF", förklarar Bengt Johansson som också är månadsgivare..
Marie Sterner höll upp det fina diplomet och visade PHF med safir i samband med det digitala årsmötet, där drygt 20-tal medlemmar medverkade.
Om det är fler som vill bli månadsgivare så finns det en länk på distriktets hemsida som går direkt till Rotary.org och där fyller man i sina uppgifter och därefter uppger man sitt kreditkortsnummer och summan man vill bidra med. När summan uppnått 1000 US-dollar så tilldelas man en PHF.

Grattis Jette för din insats. Det innebär att barnen i Afghanistan och Pakistan kan få vaccin mot polio. Målet är att Polio ska utrotas helt i hela världen.
För varje dollar Rotarianer bidrar med lägger Bill och Melinda Gate foundation till två dollar. Dessutom får vi i klubben stilpoäng.