Vill du uppleva äkta internationell julstämning? Ja, då är det bästa sättet att ställa upp i Rotarys eget julstånd på Rosengårds Julmarknad den 10 december kl 14-17. Ju fler vi är desto roligare marknad. Inte nog med att Rotary kan få fler medlemmar, vi marknadsför Rotary på ett levande och roligt sätt genom att möta människor och berätta om vad Rotary är och gör. Arrangörerna, Qasim Cheema som både är vår rotarymedlem och Bostadsrättsföreningen Idas representant, räknar med att se många rotarianer från vår klubb  på julmarknaden.
Fredagen den 11 november samlades några rotarianer på Yallatrappan för att framförallt prata om julmarknaden på Rosengård. Det som förväntas av oss är att vi ska vara synliga och berätta om varför vi är med i Rotary och om vilket fantastiskt yrkesnätverk som Rotary erbjuder. Det finns otroligt många egna företagare på Rosengård. Qasim uppskattar att bara i Brf Ida finns det 35 - 40 egna företagare. Vi har goda möjligheter att få fler till vår blivande Rotaryklubb på Rosengård!

Lägg ett mejl till Eva eller Claus att ni deltar så samordnar vi när Eva kommit hem från Vietnam. Vi har naturligtvis kepsar, västar, halsdukar på oss!
Vi påminner på tisdag och redan då kan ni ju tala om att ni kommer på julmarknaden!

Bästa hälsningar

Eva Albihn