Det är inte ovanligt att Malmö-Öresund RK utmärker sig i distriktssammanhang. Klubben har varit aktiva vid flera distriktskonferenser och i distriktsorganisationen som funktionärer. Vi ska vara stolta över klubbens engagemang och att vi ofta blir omnämnda som en mönsterklubb. Vid årets distriktskonferens tilldelades Torkil Rönne en PHF för att ha stöttat och hjälpt Stefan Knutsson under sitt guvernörsår. Kim Hall fick en PHF för sitt mångåriga engagemang i distriktsorganisationen och för att hon varit PR-Chair och webbredaktör för distriktets hemsida och nyhetsbrev. Mats Håkanson fick sitt andra års utmärkelse som Rotarian of the year för sitt arbete med ClubRunner och för att han sett till så att tekniken fungerat och att distriktsorganisationen kunnat mötas via Go-to-meeting. Mats är en klippa!
Alla de som fick en PHF i år var;
Stellan Larsson, Lomma-Bjärred RK.
Torkil Rönne, Malmö-Öresund RK
Bent Williams, Skurup RK (Avgår som AG)
Juris Neret, Lomma-Bjärred RK (Som varit redaktör för Månadsboken/-brevet under 16 guvernörer)
Kim Hall, Malmö-Öresund RK (Avgår som Chair for kommunikation och Webbredaktör)
Leo Due, Bjuv RK
Lars Bjurström, Lund-Ideon RK, (Avgår som AG)
George Smidelik, Lund International RC)
Krister Fraser, Burlöv RK (konferencier och som ställde sin studio till för fogande i samband med Distriktskonferensen)

Rotarian of the year blev;

Mats Håkanson, Malmö-Öresund RK
Lillemor Darinder, Malmö-Skeppsbron RK