Det blev ett mycket givande möte när Rotary Malmö-Öresund besökte vänklubben København-Langelinie den 7 mars. Storm med 20 sekundmeter försökte hindra klubbens medlemmar att komma över Öresundsbron. Men för en tuff busschaufför som med lätthet körde om fyra långtradare på bron trots blåsten, var det som en vanlig dag på jobbet. Väl framme välkomnades vi med en skål i rött vin och god middag med danska frikadeller. Bäst av allt var när Eva Albihn, past president i Malmö-Öresund, överlämnade en fin handduk med Öresundsbron som motiv och svenska och danska flaggan i var sitt hörn till Ove Nielsen, president i København-Langelinie.
Som tack för ett fint arrangemang överlämnades en Give Away bag med allehanda svenska delikatesser; innehållande köttbullar, lingonsylt, knäckebröd, Kalles kaviar, chips från Bjäre och Ingrid Marie äpplen från Kivik samt en lättöl från Sibbarp. Diplomet gick till Erik Fogt som tillsammans med vår egen president Claus Vigsø gjorde denna resa möjlig.
Vi kan meddela att efter en mycket trevlig kväll gick hemresan som en dans!

Från vänster ser vi Ove Nielsen, president, Kim Hall, webbredaktör/Programansvarig RN-redaktör, och Erik Fogt, klubbmästare i København-Langelinie.