Säg ROSENGÅRD, och vad dyker upp på näthinnan? Slitna, nergångna bostäder, droghandel, kriminalitet, inte en plats dit man vallfärdar.
Inte väntar man sig få se en 400kg tung nordsvensk ta sig an välklippta gräsmattor, trevliga bostadshus och flera träd där vår Rotaryklubb bidragit till några stycken och flera lär det bli. En allmän lugn stämning. Och så den fantastiska Yallatrappan där några från klubben njöt av den minst sagt goda maten.

Therese Frykdal håller i trådarna och gav en levande bild av Yallatrappans blomstrande verksamhet, som ger hopp till så många kvinnor. Från att ha varit nertryckta och overksamma till att gå med ryggen rak och kunna bidraga till sin familjs försörjning.
På Rosengård är det tänkt,  att med Rotary Malmö-Öresunds hjälp ska man i framtiden kunna knoppa av en självständig klubb.
Med tanke på vilka som leder utvecklingen bl. a. Torkil, Therese och Hetty kommer det att lyckas.
Så spännande för vår klubb att få följa och bidra.

May Mosbach
vid pennan