På tisdag den 30 juni kl 18 tillträder Marie Sterner som president i Malmö-Öresund Rotaryklubb. "Nära med hjärtat" är temat för året, vilket innebär lokalt perspektiv där vi ser vad som rör sig i vår närhet. Miljö, klimat och rent vatten genomsyrar årets program där vi alla får lära oss om hållbarhet och om vad som sker i vårt närområde. Men det handlar också om social hållbarhet där människan står i centrum. Framför allt vill Marie att vi ska lära känna varandra bättre inom klubben där en eller ett par medlemmar i klubben berättar om sig själva och vad de arbetat med samt vad Rotary betyder för dem och vad de kan tillföra Rotary. Ambitioner och drömmar.
– Jag vill att vi ska vara här och nu, säger Marie Sterner och vill att vi ska jobba med projekt i vår närhet.

Det finns väldigt mycket att göra på hemmaplan. Det upptäcker vi inte minst under Covid 19 tider.

Ni som har idéer på lämpliga program är välkomna att höra av er med mail. Då ska ämne, kontaktuppgifter och en förklaring varför just detta är intressant för klubben, finnas med i mailet. Detta för att programkommittén och president ska kunna planera höstens program på ett bra sätt.

Missa inte presidentskiftet via Zoom om du inte kan närvara fysiskt.

Antalet föranmälda är fulltecknat redan.