Nellie och hennes lilla son David, två månader, har blivit ett projekt för Malmö-Öresund Rotaryklubb. De är ett av många exempel på utsatta människor som behöver Rotarys stöd. Ett projekt i samarbete med Hyllie kyrka och Moment 22. Nellie blev utan bostad, rånad på de sista slantarna och beviset för hennes uppehåll i Sverige. Nu har hon fått ett litet stöd för att klara vardagen av klubben.
Klubben samlade ihop 1000 kr till uppehälle åt Nellie och lille David. Jette Rönne var över i Hyllie kyrka för att träffa och lämna över pengarna till Nellie. Nu letar man lägenhet där hon och det lilla barnet kan bo. De har verkligen ingenting. Men tillsammans kan vi göra skillnad och hjälpa Nellie och hennes lilla barn. Vill du hjälpa till kan du swisha eller batalj in ett bidrag på klubbens bankgiro. Skriv Moment 22 och/eller Nellie så vår kassör Anki vet vad pengarna ska användas till.