Lördagen den 5 juni uppmärksammar vi i Rotary Malmö Öresund Världsmiljödagen genom att tillsammans plocka skräp på stranden. Ett alldeles utmärkt sätt att göra Rotary och oss rotarianer synliga lokalt och visa att vi vill göra skillnad. Vi träffas kl 10 vid Marint Kunskapscenter på Limhamn, Ribersborgsstigen 4 och promenerar iväg och plockar skräp till kl 12. Därefter har vi ett trevligt samkväm vid den tända grillen utanför Marint Kunskapscenter med medhavd förtäring.
Vi har naturligtvis på oss våra gula västar med reflexer som vi får när vi ses efter att ha svischat 200 kr till vårt konto 123 56 047 31 och märk betalningen med "Gul väst".
Västarna använder vi ju sen också när vi är ute på kvällspromenaden i skymningen med en eller utan hund eller hur? De är oerhört användbara.

Väl mött och tag gärna med er nära och kära!

Eva Albin