Sommarens hetaste dagar är som sagt nu. Men snart blir det höst igen och vi i Malmö-Öresund Rotarykubb sparkar igång våra möten igen. Under hela sommaren har vi kunnat promenera tillsammans runt ÖN, vilket har varit fantastiskt. Ni har säkert fått inbetalningsavin via mail för det nya Rotaryåret, för några veckor sedan. Om inte får ni höra av er till Anki, vår skattmästare, så mailar hon ut en påminnelse. Årsavgiften är reducerad på grund av Coronapandemin. Planeringen är att vi ska hålla vårt första fysiska möte den 25 augusti på Dragörkajen. Diskussioner med krögaren Dennis om hur vi kan hålla avstånd och även möte utomhus pågår. Eventuellt kan vi sända föredragen via Zoom. Det är sådant som styrelsen kommer att diskutera.
Det innebär att alla som har för avsikt att närvara fysiskt på klubbmötet måste registrera sig via hemsidan igen. För att få närvaro även som Zoom-deltagare ska det registreras. Hur vi gör det får vi också diskutera på styrelsemötet. Det viktigaste är att vi är tillsammans igen och känner oss välkomna till ett nytt spännande år med Malmö-Öresund Rotaryklubb.

President Marie Sterner hälsar oss alla välkomna tillbaka och till våra nya medlemmar välkomnar vi särskilt.