Ett nytt Rotaryår och ny klubbpresident. Det är seden. Men i Rotary Malmö-Öresund har vi inte bara fått en ny klubbpresident Claus Vigsø. Vi har även en ny medlem som dessutom är guvernör för andra året i rad. Det är fjärde guvernören i svensk Rotaryhistoria som sitter kvar ytterligare ett år som guvernör. Ulf Bingsgård har under pandemin varit guvernör och nu under 2022-23 är han åter guvernör.
Dessutom valde han att gå över till vår klubb av den enkla anledningen att vi är en mycket AKTIV klubb. Vi är en klubb i framkant!
Låt oss fortsätta med det under ledning av Calus Vigsø som president och Ulf Bingsgård som guvernör.
Det är andra gången på kort tid som Rotary Malmö-Öresund är guvernörsklubb. Torkil Rönne var vår första guvernör. En person som lyfte klubben till nya dimensioner och mötte framtiden med nya möjligheter. Nya medlemsformer gjorde det möjligt för Rotary och vår klubb att växa. Idag är vi 63 medlemmar (54 Aktiv + 1 Hedersmedlem + 2 Aktiv – Företag + 6 Active - Passport). Låt oss fortsätta växa och ha kul tillsammans!!!