Publicerad av Kim Hall den 16 Sep 2019
Rotaryklubben Malmö-Öresund är kända för att vara en klubb där man gärna sjunger och umgås. Trivseln står högt upp på dagordningen. Efter alla sommarrotarymöten hemma hos varandra där vi sjungit upp oss till maten som serverats har nu ett vishäfte med diverse snapsvisor samlats i avsikt att en kväll i månaden serveras sill och snaps innan den ordinarie maten och till sillen blir det naturligtvis snapsvisor under ledning av president Bengt Johansson.
Herrarna Bengt "Bengan" Houtzén, Sven-Inge Olsson, Hanne Lundström, Anki Fransson, Marie Sterner och Verner Uhlman under ledning av Bengt Johansson har samlat ihop ett antal snapsvisor i ett vishäfte som de nu låtit trycka upp och som ska användas när vi nu åter ska äta sill och ta oss en nubbe. Oktober blir det premiär. Vilken dag det blir är inte helt klart ännu. Tanken är att alla i klubben ska få uppleva äkta Limhamnstradition där sillen var tillsammans med kalken det byggde Limhamn för mer än 100 år sedan.