Publicerad av Kim Hall den jun 22, 2019
Oscar Torstensson ansöker om Georgiastipendiet till läsåret 20-21. Ansökan ska vara inlämnad i augusti, och Oscar berättade för oss i tisdags om hur långt han har hunnit med ansökan. Georgia-stipendiet är ett 1-årigt stipendium då man bor på campus, och året blir sponsrat av en Rotary-klubb i Georgia. Han vill att Malmö-Öresund Rotaryklubb blir hans svenska sponsorklubb.
För att knipa en av stipendie-platserna, ska man vara en lysande student, med flera olika intressen och vara en väldigt social person. Det är verkligen ett nålsöga att komma igenom, men Oscar har alla förutsättningar att lyckas: han har precis gått ut gymnasiet, natur-natur, med fina betyg, och coachar på universitet inom entreprenörsskap. Han spelar padel, går på gym, spelar strategispel och har en jägarlicens på gång. Han tänker komma och besöka oss snart igen, för att berätta hur det fortgår med ansökan.