Hej och välkomna till ett nytt rotaryår alla vänner i Malmö-Öresund. Så har jag Marie Sterner, då tillträtt mitt år som president i vår fantastiska klubb och jag tycker att det ska bli spännande att tillsammans med er fortsätta utveckla vår klubb.I dagsläget kan vi inte säga hur det kommer att se ut när det är dags att starta upp efter sommaren, men det finns ett slut även för detta konstiga tillstånd.

Mitt motto under presidentskapet blir ”Nära med hjärtat”, och jag hoppas att vi kan ta oss an små lokala projekt där vi verkligen kan göra skillnad. Vi har t.ex precis skrivit under en avsiktsförklaring med Hyllie kyrka och deras projekt Moment 22. Här är jag säker på att vi kan göra en jättebra insats.

När det gäller våra klubbkvällar, så vill jag få till Ego-föredrag varje månad. Vi har många nya medlemmar och vi vet ingenting eller lite om varandra, så även vi som är ”gamla” i klubben behöver berätta om oss själva.

För att fortsätta utveckla vår klubb, vill jag också ha medlemskvällar där vi kan tänka utanför boxen, komma med idéer och uppslag där allas röst är lika viktig.

När det gäller våra föredragskvällar, så ser jag gärna att vi har de globala målen i focus och i kommande vecka träffar jag May Mosbach och Eva Albin för att lägga upp en plan inför hösten. Vi kanske måste fortsätta med våra digitala möten, men det utesluter inte att vi har en plan för fysiska möten också.

Hur som helst, så ser jag ser fram emot ett spännande år och hoppas verkligen att vi kommer till ett läge, som gör det möjligt för oss, att återigen få träffas på Dragörkajen.

Med hopp om en härlig sommar

Marie Sterner