Med traditionsenlig Limhamnssång om båtar som kommit och gått välkomnade president Bengt Johansson klubbens medlemmar, Distriktsorganisationen och gäster till årets stora presidentskifte som tillika var ett guvernörsskifte. Klubben har med Torkil Rönne varit guvernörsklubb under 2019-2020 och var därför värd för kvällen. Här kan ni se hur kvällen blev genom Kristian Rönnes fotografier, Illustrationer och digitala penna. En kväll där Malmö-Öresund Rotaryklubb fick en ny president Marie Sterner. Vi välkomnar Marie med hela hjärtat och önskar lycka till med året 2020-2021.
Marie Sterner fick möjligheten att välja presidentkedja och valde den lite mer diskreta varianten. Bengt Johansson assisterade och Kim Hall var kvällens konferencier.

Operasångaren Philip Hartman och pianisten Maja Malmström bjöds på opera och sånger komponerade av okända kvinnliga kompositörer. Musik som värmde våra hjärtan. Philip berättade kort om kompositörerna och musiken som de skrivit.

Det delades ut en hel del utmärkelser i form av PHF och Rotary Of the Year under kvällen. Men innan alla utmärkelser välkomnades de nya medlemmarna. Tyvärr var det inte så många som var närvarande p g a Covid 19.

När presidentskiftet var genomförd var det dags för Torkil Rönne att överlämna guvernörskedjan till Stefan Knutsson. Det blev en fest med danskt smörrebröd, skumpa och en kaga till kaffet.