Hur kan vi göra Malmö-Öresunds Rotaryklubb bättre? Ja det var huvudfrågan som president Marie Sterner ställde när det var dags för klubbsamråd. Hon inledde med att förklara vad Kai Zen betyder. Kai = Ändring Zen = Bra. Kai Zen härstammar från Taoismen och betyder förändring till det bättre. Men det är inte förbättringen i sig som är målet utan det är den pågående processen. Det handlar om att ta ett steg i taget. På bilden ser ni att Intenationalisering och Yrkesnätverk var vad medlemmarna främst ville ha.

Som alltid är medlemmarna i klubben mycket engagerade och hade därför en rad förslag på förändringar och förbättringar för att göra klubben mer attraktiv. Några av de punkter som diskuterades var;

• Mentorskapsprogram
  • Yrkesnätverkets betydelse
  • Öppna upp för internationella möten
  • Mer internationellt innehåll