Vilken kille Qasim Cheema är. Han imponerar verkligen när han i Wendsday Night Live sändning, med vår egen guvernör och klubbmedlem Ulf Bingsgård, intervjuade honom om läget kring bildandet av Rosengårds första Rotary Satellitklubb. Potentialen och intresset för klubben finns. Det saknas endast en till medlem sedan kan klubben bildas och det har gått snabbt.
Det är drygt ett år sedan Ulf Bingsgård och Qaisim Cheema träffades för att diskutera bildandet av en Rotaryklubb i Rosengård. Rotary Malmö-Öresund var med det årets president Eva Albihn snabbt framme som stöd för den nya klubben. Eva och Ulf har varit ett enormt stöd för klubben som när som helst kan registreras som satellitklubb.
Sakta men säkert har klubben vuxit sig allt starkare. Idag är de åtta personer som träffas var annan fredag lunchtid på Yalla Trappan på von Rosens väg 1. De som inte kan närvara fysiskt kopplas upp via nätet och kan på så sätt delta i mötet.
Diskussionerna om att utveckla och fortsätta förankra klubben ligger högst upp på dagordningen. Intresset att nätverka är det som är störst och Rotary som den internationella organisation passar därför utmärkt som plattform. Det såg vi inte minst vid onsdagens sändning den 3 maj då Qaisim gick runt och presenterade sig och vips fick han inte bara en ny kontakt utan flera som han och klubben får nytta av i framtiden.
Heja Qaisim!!!!