Postad av Kim Hall on° feb 22, 2019
I januari vändes alla blickar mot distrikt 2390 och Köpenhamn då Rotaract arrangerade det största eventet på 20 år i Malmö. Drygt 300 ungdomar från hela världen kom för att uppleva levande vikingar. Eventet blev en succé. Hur är det egentligen att vara ung i Rotary. Ställer vi upp för varandra? Läs om varför Marinela och Jens valde att bli Rotaracts och hur de planerar för att fortsätta som renodlade Rotarymedlemmar. Lillemor Darinder har varit assisterande guvernör i fyra år. Vad gör egentligen en AG?
Både Marinela Prodan och Jens Kronvall har varit aktiva i Rotaract i många år och även varit president i sina respektive klubbar. Men hur är det att vara ung i Rotary. Ställer Rotarianerna upp för Rotaract? Kan vi göra fler saker tillsammans? Behöver vi varandra? Ja läser man senaste numret av Rotary Norden så är det verkligen så.