Posted on nov 29, 2018
Musik sprider glädje och vad kan inte vara bättre än att uppleva livekonsert på Malmö Live till frukost?
Onsdagen den 5 december kl 7.15 öppnas dörrarna till Malmö Live. Frukost serveras vid Kanalscenen innan  Cecilia Molvin från Skanska berättar om samarbetet med Malmö Live och deras arbete med social hållbarhet.  8.15-8.45 startar konserten med VOS, 24 körsångare, med Robert Bennesh, domkyrkoorganist och körledare, som dirigent. Arrangemanget är ett samarbete mellan Rotary, Malmö Live Konserthus och Skanska.
Anmälan SENAST 29 NOVEMBER eva.claeson@malmolive.se
Rotary lottar ut vinster till förmån för Rotaracts REM Öresund som äger rum den 17-19 januari i Malmö och Köpenhamn.
 Posted by Kim Hall on nov 29, 2018
Anmälan SENAST 29 NOVEMBER eva.claeson@malmolive.se

NÄTVERKET LIVE OCH ROTARY BJUDER IN TILLFRUKOST OCH MORGONKONSERT

Med musiken som utgångspunkt utvecklar vi möten och samverkansformer mellan kultur och näringsliv. Nu vill vi, innan julmyset anfaller, hälsa dig välkommen på en energigivande morgonstund på Malmö Live där både mötet och sången ger dig en varm start på dagen. Ta med dig arbetskamrater och kunder. Varmt välkommen!

ONSDAGEN DEN 5 DECEMBER KL 07.15-08.45 MALMÖ LIVE KONSERTHUS

page1image1726560

07.15 FRUKOST OCH INSPIRATION VID KANALSCENEN

Dörrarna öppnas och fukost serveras från kl 07.15 vid Kanalscenen. Några av våra parters, bland annat Cecilia Molvin från Skanska berättar om samarbetet med Malmö Live och deras arbete med social hållbarhet. En energikick på morgonen!

08.15-08.45 KONSERT MED VOS och ROBERT BENNESH

VOS är en blandad kör med 24 sångare. Kören startade som en satsning i Malmö Live Konserthus regi. Kören har idag ett bredare verksamhetsområde och har projekt tillsammans med konserthuset såväl som projekt i egen regi. VOS står för Voices Of Scandinavia vilket speglar körens klangideal, den skira och raka Skandinaviska klang som blivit omtalad i körkretsar världen över. Robert Bennesh, domkyrkoorganist och körledare, är dirigent och konstnärlig ledare för VOS. Konserten är en del av serien (Paus), ett utrymme för stillhet, eftertanke och återhämtning innan arbetsdagen tar fart.

OSA SENAST 29 NOVEMBER eva.claeson@malmolive.se, 0708–94 35 37 Jesper Larsson, VD