I sommar blir det inga träffar i våra trädgårdar med tanke på pandemin och alla har ännu inte fått båda sina sprutor. Därför fortsätter vi hela sommaren med våra Sommarpromenader runt Ön med start kl 15. promenaden tar cirka 45 minuter och därefter samlas vi på bryggan för att avnjuta vår medhavda picknick. Vill man inte promenera så går det bra att ansluta sig till picknicken cirka kl 15.45. Under hela juli månad och fram till vårt första riktiga Rotarymöte den 24 augusti har vi endast promenader. Med all sannolikhet lär det bli ett fysiskt möte, troligen på Hyllie i Percys hörna. Då är det vår nya president Eva Albin som välkomnar oss alla till ett nytt spännande Rotaryår.

– Jag tycker det ska bli så spännande att få bli president för Malmö-Öresund Rotaryklubb och önskar alla en riktigt skön och härlig sommar, säger Eva Albin som tillträder som president efter Marie Sterner den 29 juni kl 18-20 i Percys hörna i Hyllie - Hyllie arena Hotel.