Publicerad av Kim Hall den nov 17, 2019
Rotary Malmö Öresund gillar att höja stämningen samtidigt som vi gör något gott för världen. Klubben har därför tagit fram ett sånghäfte med olika klassiska svenska sånger, snapsvisor av olika klass och länder. Framför allt från Öresundsregionen (Skåne-Danmark). Sånghäftet kostar 100 kr och dem som vill kan få sitt eget namn tryckt på framsidan. Pengarna går oavkortat till Polioutrotningen.
Sven-Inge Ohlsson, Bengt Johansson, Hanne Lundström, Anki Fransson och Bengt Houltzen är de som arbetat fram sånghäftena. Bengt Houltzen såg till att tryckeriet sponsrade med tryckningen. Sånghäftet kan användas både inom klubben och när ni själva har fest och letar efter trevliga snapsvisor och andra sånger som är kul att sjunga i grupp.