Med anledning av rådande läge av ökad smittspridning i Skåne kommer Malmö-Öresund Rotaryklubb att göra tre veckors uppehåll. Vi kommer således inte ha några möten förrän tidigast 17 november. Du kommer att få information via mail, nyhetsbrev och hemsida när vi åter kan träffas. Tills dess ber vår president Marie Sterner att alla är rädda om sig och undviker kollektivtrafik samt tvättar händerna noga.
Läget i Skåne är allvarligt. Under oktober månad har antalet patienter med konstaterad covid-19 på sjukhus ökat från en handfull personer till närmare 60 personer. Kurvan tog ordentlig fart den 18 oktober och steg brant uppåt. Antal avlidna är inte så många, men däremot är det många unga som insjuknat. Nu får vi alla dra vårt strå till stacken så att vi kan bli av med Covid-19 en gång för alla.
Tack för att du är rädd om dig och din omgivning.