Grattis Grattis Grattis medlemmarna i Rotary Malmö-Öresund. Vi blev utsedda till District Club No 1....igen. Det är alltså andra året i rad som vi får denna fantastiska utmärkelse på grund av våra medlemmars generositet. Det är The Rotary Foundation som ger oss denna utmärkelse som tack för att vi skänkt störst bidrag till polioutrotningen under 2022-2023. Året innan 2021-2022 tilldelades vi också TRF:s utmärkelse District Club No 1. Då som ni fick vi ett diplom och en vimpel som förra året Eva Albihn fick ta emot som president och i år var det Claus Vigsø som tog emot vimpeln. Vår nuvarande president Max Ohlsson fick äran att en av fem klubbar ta emot diplomet på Poliogalan som ägde rum den 24 oktober på Malmö Rådhus.
Ett 90-tal rotarymedlemmar från 24 olika klubbar fanns representerade i Knutsalen på Rådhuset, varav 20-tal kom från vår egen klubb Rotary-Malmö Öresund. Man kan väl konstatera att vi är en klubb som alltid ställer upp när det gäller. Tack alla som kom och alla som har bidragit.