Publicerad av Kim Hall den apr 27, 2019
Det var inte många som missade den svenska Rotarydeligationen från Rotary Malmö-Øresund när de kom med sina blå kepsar till Inspirationsdag i Distrikt 1470, Köpenhamn, lördagen den 27 april 2019. Guvernör Susanne Gram-Hanssen tog emot 240 Rotarianer och Rotaracts från Danmark, Island och Sverige som tillsammans utbytte erfarenheter och inspirerade varandra i syfte att få Rotarys varumärke att växa och därmed få fler medlemmar.

Vi var sju svenska Rotarianer som körde över Öresundsbron för att dela med oss av hur Rotary Malmö-Øresund har lyckats få så många nya medlemmar på bara tre år och dessutom växer ständigt med nya medlemmar som aldrig varit Rotarianer tidigare. Dessutom är majoriteten kvinnor och alla är vi unga.
Nästa steg för Rotary Malmö-Øresund är att bli fadderklubb till Kinas första inhemska Rotaryklubb.