Publicerad av Kim Hall den aug 04, 2019
Nu är hon här, Dasha, vår utbytesstudent från USA. Marie Seimertz Kristensen, som ansvarar för våra utbytesstudenter i klubben, tog emot Dasha vid flygplatsen i Köpenhamn tillsammans med dottern Julie som var vår första utbytesstudent som vi skickade till USA. Det tog lite tid att få bagaget, men nu är hon här och vi hoppas få träffa Dasha i klubben när nya verksamhetsåret startar den 6 augusti, nu på tisdag kl 18.
Att vara utbytesstudent i Sverige är en stor sak för en ung person. Man är långt hemifrån och ska lära sig både ett nytt språk och en ny kultur. Vi i klubben har till uppgift att göra tillvaron för Dasha så trivsam som möjligt. Tag gärna med henne på en ficka, vilket är typiskt för Sverige, eller en utflykt till någon svensk sevärdhet. Fråga Marie så hjälper hon er och Dasha till en minnesrik stund tillsammans.  Dasha är alltid välkommen till våra klubbmöten såklart!
Tillsammans förenar vi världen, eller hur? som guvernör Torkil Rönne brukar säga.