Rotary arbetar med många frågor. För att du som enskild medlem ska få veta mer om bakgrunden till Rotary och alla de frågor som Rotary arbetar med har styrelsen beslutat att förlägga rotarymötet till grundutbildningen som äger rum den 28 januari i Hantverksgårdens lokaler på Järnvägsgatan i Limhamn. Anmälan görs på distriktets hemsida "What´s in it for me?" (Klicka här) senast kl 8.00 måndagen den 27 januari. Det blir en lättare förtäring till självkostnadspris. Har ni gäster som vill gå utbildningen ska dessa också anmälas.

”What´s in it for me?”
Vad kan jag lära mig av Rotary?

Det har hänt mycket sedan Rotary grundades 1905 vilket vi betonar i dessa kurser. För att du ska kunna ta del av Rotarys möjligheter, ordnas olika baskunskapstillfällen under våren 2020.

Anmäl dig, lär dig och lär känna nya rotarianer!

• Du undrar säkert över mycket och har många frågor.
  • Hur knyter man kontakter, alla dessa förkortningar – hur hittar man dem?
  • Vad är det för ungdomsprogram man talar om?
  • Vänskapsutbyten – vad gäller?
  • Olika hjälporganisationer. Vad förväntas av mig som rotarian och vad kan jag bidra med?
  • Vad ger Rotary mig?

Ingen fråga är oväsentlig och dina synpunkter är viktiga!

Självkostnadspris för mat.
Anmälan här på sidan senast 27 januari kl 08.00! För att anmäla dig måste du vara inloggad på distriktets hemsida. Vill du ha hjälp? Klicka här för en guide!

Denna kurs ges även vid fler tillfällen och platser. Du hittar dessa i distriktskalendern.