Den 24 oktober är det FN-dagen, men också World Polio Day och då förlägger vi klubbmötet till Malmö Rådhus där det blir en gala med mat, underhållning, lotterier och information om vad Rotary bidrar med för att utrota polio. Det kostar 300 kronor att delta och anmälan görs på distriktets hemsida eller här!
Anmälan senast den 12 oktober men antalet deltagare begränsat, så anmäla Dig snarast!
Den 24 oktober inträffar Världspoliodagen för att hedra Dr. Jonas Salk och hans medarbetare som utvecklade det första vaccinet mot polio. World Polio Day är en internationell manifestation för Rotarys arbete med utrotningen av polio. Tillsammans med våra partners, WHO, Unicef, CDC, GPEI samt Bill & Melinda Gates Foundation har Rotary hjälpt till att vaccinera mer än 2,5 miljarder barn mot polio i 122 länder. Den 25 augusti förklarades Afrika poliofri. Nu har vi bara två länder kvar som fortfarande är polioendemiska: Pakistan och Afghanistan. I september noterades totalt 116 barn med polio: 46 barn i Afghanistan och 70 barn i Pakistan. Läs mer om vad som händer här i samband med World Polio Day!