Viktig information till alla medlemmar - Tyvärr har smittspridningen av covid viruset ökat i Sverige den senaste tiden. Det har föranlett statsmakterna att vidta ytterligare restriktioner vilket får konsekvenser för våra klubbmöten. För korrekt information om smittoläget och restriktioner hänvisar jag till Folkhälsomyndighetens hemsida; www.folkhalsomyndigheten.se. Med anledning av dessa nya restriktioner har styrelsen för Rotary Malmö Öresund den 9 januari beslutat att vi inledningsvis från och med vecka 3 och januari månad ut har våra möten via zoom. Vi har således inga fysiska möten. Detta påverkar inte mötet i kväll, den 11 januari, som genomförs som vanligt.
Vi gör vårt bästa för att hålla er löpande informerade genom veckobrev och vår hemsida. Vi får ha beredskap för att restriktionerna kan pågå längre, ny information från myndigheten är utfäst om knappt 14 dagar.

Detta kan påverka programinnehållet i planerade möten framöver, vi återkommer med information på hemsidan så snart vi vet mera om detta. Detta påverkar inte mötet i kväll, den 11 januari, som genomförs som vanligt.

Tag hand om er, så hoppas jag att vi ses snart igen!

Eva Albihn
President, Rotary Malmö Öresund