Tomas Polvall har alltid vandrat på sina resor runt om i världen. När det inte längre gick att resa utomlands upptäckte han Skåne, Sveriges enda landskap med kust i tre väderstreck. Under flera år besökte Tomas olika utflyktsmål som han nu har samlat i boken ”Vandra i Skåne”. Tomas Polvall är en erfaren reseskildrare och har skrivit otaliga artiklar om olika resmål i världen. Han började redan som 17-åring som journalist i Helsingborgs Dagblad och har i 40 år arbetat som frilansjournalist med världen som sitt arbetsfält. Kultur, sociala förhållanden och resor är hans passion. I 30 år bodde han i Danmark, vilket gav honom ett annat perspektiv på livet. Utöver alla reseskildringar för diverse resemagasin har han hunnit skriva 10-12 böcker. 2020 debuterade han även som romanförfattare. Nu kommer Tomas Polvall till Malmö-Öresund Rotaryklubb för att berätta om alla fantastiska utflyktsplatser i Skåne på tisdag den 22 juni kl 18.30. Vi ses på Zoom.

Hela Skåne har blivit hans landskap. Många är hemmablinda och ser inte vad Skåne egentligen har att erbjuda, inte förrän man börjar resa runt och besöker olika platser man tidigare inte varit på. Tomas Polvall skriver inte för dem som har packning på ryggen, utan för människor som sitter hemma och ser att idag är det vackert väder. Låt oss ge oss ut på en utflykt med vandring, säger Tomas Polvall. Totalt har Tomas med 35 olika vandringar i boken. Vissa vandringar är det bra att ha med sig lite picknick, medan andra vandringar har fantastiska matställen och fikastopp som man bara måste besöka.

Välkomna!

Kim Hall vid pennan